Kontakt info@getsporty.no

Moro og trening på en og samme gang

Mange barn gleder seg til våren, for det betyr nemlig at det er mulig å begynne å hoppe og sprette på den store trampolinen som snart vil stå i hagen.

hopping Det å hoppe på trampoline er faktisk en bemerkelsesverdig god treningsform, for ofte bruker man hele kroppen når man hopper og gjør bevegelser i luften. Viderekomne pleier å ta saltoer både forlengs og baklengs, og dette bedrer koordinasjonsevnen, siden det krever en kontrollert landing, og man må vite hvor fort man skal rotere i saltoen. Det er enklere enn noensinne å få dette til, siden Trampolinespesialisten har mange gode tilbud.

Flere treningsmetoder som blir mulig å foreta hjemme

Mange har ikke tid til å dra på treningsstudio i en travel hverdag, og derfor må de benytte seg av treningsmetoder innenfor hjemmets fire vegger. Det finnes imidlertid mange treningsmetoder du kan benytte deg av. Ofte trenger du bare et gulv eller en stol for å trene musklene på en svært effektiv måte. Det å bruke egen kroppsvekt er svært effektivt, for eksempel er det å gjøre armhevinger en gammel og velkjent metode der du benytter egen kroppsvekt. For å foreta situps trenger du som oftest bare en flate å ligge på, eller skaff deg en tynn matte så det blir mer behagelig for ryggen.

Trening uten treningsstudio

Det er flere apparater du kan skaffe deg som før nesten bare fantes på et treningsstudio. Tredemølle er det stadig flere som skaffer seg, siden man da kan foreta en joggetur under fine forhold uansett hvordan været er ute. Mange kjøper seg også en dørstang, og med denne bygger du raskt opp armmusklene, siden det er enda mer effektivt enn armhevinger å heise seg opp og ned mens du henger etter armene. For en billig penge kan du også kjøpe deg vekter og trene opp alle armmusklene du har.